Pięć e-booków, które mam zamiar przeczytać podczas urlopu


Dysforię czytam obecnie/fot. autor bloga
Mój urlop zbliża się milowymi krokami - zostało mi raptem 11 dni do godziny zero, kiedy spakowani udamy się na zasłużony odpoczynek. I choć zabieram całą biblioteczkę zgromadzoną na czytniku (który cudownie udało się ożywić po kolkowej kąpieli), to wyznaczyłam sobie listę pięciu tytułów, które z cyfrowych zbiorów muszę przeczytać. Trudno powiedzieć dlaczego właśnie te - po prostu na liście znalazły się pozycje, do których bardzo mnie ciągnie, choć nawet jeszcze nie zaczęłam ich czytać. Wybrałam książki z różnych gatunków oraz o różnym stopniu emocjonalnej ciężkości. Zresztą wiadomo, nic tak dobrze nie wchodzi podczas słonecznego dnia jak smutna książka :) Pewnie zdziwi niejednego mała ilość reportaży - bez obaw, zabieram je w wersji drukowanej, a planami czytelniczymi w tym zakresie  z pewnością się tu podzielę.


1. Bożena Aksamit - Batory. Gwiazdy, skandale i miłość na transatlantyku (wyd. AGORA S.A.)
fot. autor bloga
Już w tytule książki znajduje się wszystko to, co w wakacje jest najważniejsze, a na pewno najlepiej się sprzedaje. Zamiast plotkarskiego magazynu na plażę zabiorę zatem książkę Bożeny Aksamit. Jakość i przekaz plotek będzie wyższa, a do tego zapoznam się z ciekawymi historiami z życia polskich wyższych sfer. I oczywiście samego statku, który na taką książkę zdecydowanie zasługuje.

2. Michael Dobbs - House of Cards. Bezwzględna gra o władzę (wyd. Znak Literanova)
fot. autor bloga
Pewnie nikt mi nie uwierzy, ale House of Cards znam jedynie z tytułu. Obce są mi perypetie bohaterów telewizyjnego serialu, więc podejdę do książki bez żadnego przygotowania. Niemniej myślę, że takie political fiction (choć czy na pewno fiction?) może być jednocześnie ciekawą lekturą plażową, jak i ćwiczeniem dla rozleniwionego mózgu.

3. Herbjorg Wassmo - Księga Diny (wyd. Smak Słowa)
fot. autor bloga
Kończę czytać Stulecie tejże autorki, chętnie sięgnę po Księgę Diny. Sposób pisania Wassmo daleki jest od literackiej akrobatyki - przy użyciu prostych narzędzi buduje nieproste historie. Na swój sposób mroczna Skandynawia będzie świetnie kontrastować z grzejącym słoneczkiem.

4. Justyna Kopińska - Czy Bóg wybaczy siostrze Bernadetcie? (wyd. Świat Książki)
fot. autor bloga
Na wakacyjnej liście znalazł się też killer emocjonalny, czyli książka o siostrze Bernadetcie. Choć sprawa ośrodka wychowawczego w Zabrzu prowadzonego przez siostry boromeuszki jest jeszcze świeża, książka napisana przez Justynę Kopińską jest ponoć bardzo dobrze opracowana. Trochę czytałam na temat tej sprawy w rożnych gazetach, myślę że warto zapoznać się także z książką.

5. Greg Baxter - Lotnisko w Monachium (wyd. Czwarta Strona)
fot. autor bloga
Nie kupiłabym tej książki ani ze względu na tytuł, ani okładkę, ani nawet rys fabuły. A jednak kilka rekomendacji od ludzi, których cenię i gusty podzielam, spowodowało, że aktualnie mam wielką ochotę rozpocząć lekturę. Powieść o przemijaniu, samotności i śmierci jest potrzebna każdą porą roku.


Komentarze

Popularne posty