Odnowienie przyjaźni z bibliotekami - stosik

rozczytany kwiecień/fot. autor bloga
  Już wspominałam, że wróciłam do jakże kiedyś udanego związku z bibliotekami. Nie oznacza to oczywiście braku chęci nabywania nowych egzemplarzy książek na własność (kolejne tytuły w planach!), ale pozwala zapoznać się z pozycjami, w które aktualnie nie mam możliwości zainwestować (ale kilka z nich chciałabym posiadać na półce...). W najbliższych (biblioteki gonią terminami i karami:() planach czytelniczych znajdują się zatem:

1. Sławomir Mrożek, Dziennik tom 1 1962 - 1962 - dopiero tom 1, więc jeszcze setki stron przede mną, ale warto zapoznać się z zapiskami tak wybitnej osoby;
2. Charles Dickens, Wielkie nadzieje - może zabrzmi zabawnie, ale natrafiłam na fragment tej powieści w jednym z podręczników do języka angielskiego  i tak mnie zainteresowała, że zechciałam zapoznać się z nią w całości;
3. Michał Choromański, Zazdrość i medycyna - w końcu klasyka, a klasykę trzeba poznawać, podczas lektury będę wspomagać się muzyką Wojciecha Kilara;
4. Anna Badkhen , Kałasznikow kebab - miesiąc bez reportażu to miesiąc stracony;
5. Małgorzata Rejmer, Toksymia - zachęcona zestawieniem lubimyczytac.pl poświęcam też uwagę młodej polskiej prozie;
6. Orhan Pamuk, Czarna księga - czy to wstyd powiedzieć, że nie czytało się Pamuka?;
7. Frank Dikötter, Wielki głód - bardzo chciałam zobaczyć, jak wygląda seria Historia/Historie Wydawnictwa Czarne, trochę już przeczytałam i jestem na tak!;
8. Krzysztof Varga - Polska mistrzem Polski - uwielbiam tytuł, część felietonów znam, ale z wielką chęcią zapoznam się z całością.

Jest jeszcze Toast za przodków Wojciecha Góreckiego, ale M. dopadł go już w swoje ręce. Rodzina łapie się za głowę, a ja zastanawiam się, ile człowiek może wytrzymać bez snu....

Komentarze

Popularne posty